miercuri, iulie 7

The Twilight Saga - Eclipse

Nu sunt una dintre milioanele de adolescente care saliveaza in fata ecranului cu gandul la Robert Pattinson, Taylor Lautner sau, de ce nu, BooBoo Stewart... ultimul nume ma face sa rad:)) dar, totusi, tocmai am vizionat filmul. Nu datorita publicitatii sau actorilor, ci datorita cartilor, carti pe care acum un an si mai bine le-am citit cu sufletul la gura si cu ochii adanc infundati in monitor .
Deh, am citit sute de carti, insa nici macar una nu mi-a transmis atatea emotii. Era normal, eram si inca sunt o adolescenta, iar cartea este, dupa parerea mea, special pentru adolescenti. Un gen de Harry Potter +15 si fara atat de multa magie, cu toate ca, la fel ca in Harry Potter, fantasticul e suit pe un piedestal, iar nimeni, pe tot parcursul seriei, nu se gandeste sa il coboare.
Povestea e draguta, detaliile din carte o fac cu adevarat profunda si mistica intr-un anume fel, fara a devia chiar atat de tare de la realitate incat sa transforme cartile intr-o adevarata insiruire de avioane ultra super mega giga extra rapide, nave spatiale si planete cu aliens :)), aici transpuse prin ideea unor varcolaci.
Nu pot sa spun ca am mai investit in vreo serie de carti atat de mult timp ca si in Twilight . Am petrecut in jur de 2 saptamani in fata calculatorului incercand sa inteleg, pentru ca de descifrat era mult mai greu, toate cele 4 carti in limba engleza.
M-au ajutat foarte mult, mereu am fost pasionata de tot ce tine intr-o anumita masura de paranormal si de limba engleza, asa ca mi-am imbinat pasiunile intr-un mod util pentru ca, de fapt, fiecare carte citita este un plus de sensuri pe care le poti atribui unui cuvant.
Distributia este ok, actorii nu sunt specialitatea mea, iar despre cum joaca, nu pot judeca din moment ce eu nu sunt in stare nici macar sa-mi imit parintii pe care ii vad zi de zi, dar totusi, atat de multa publicitate in jurul "iubirii" dinte Robert Pattinson si Kristen Stewart mi se pare o porcarie care nu reuseste nimic decat sa transforme filmul intr-un cliseu. Si sa nu mai pomenim de zvonurile cum ca ar fi insarcinata sau ca ar iesi cu Taylor Lautner. Trebuie sa fi complet idiot si in lumea fanteziilor pentru a putea crede asa ceva. E pur si simplu o strategie de marketing. Felul perfect de a mentine interesul pentru film, cu toate ca primul a fost cat de cat bunicel, al doilea putin mai prost, iar al treilea din nou, mai prost.
E normal sa lipseasca interesul pentru o ecranizare de calitate atunci cand e deja sigur ca publicul va adora filmul, deoarece" povestea" este transpusa si in realitate. Sau cel putin partea mai siropoasa, cea cu multa, muuulta iubire, intre personajele principale a.k.a. Robert& Kristen. De fapt, aman2 sunt o pereche ,ma rog, nereusita, atat pe ecran cat, posibil, si in viata de zi cu zi. 2 lesinati. Scuzati expresia dar este pe cat de posibila, pe atat de adevarata.
Destul cu criticile la adresa celor doi, separat sunt ok, impreuna, dezastru, dar, dupa cum multi stiu, dezastrul are mai multa audienta decat ceva banal, ca sa nu zic fericit.
Eu cred ca o sa reiau cartile. Doar asa din lipsa de ocupatie si incapatanare de a nu citi ceva obligatoriu, precum enorma lista de carti pentru vancata intocmita de generosul domn diriginte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu